Для того щоб зареєструвати програмний РРО суб’єкту господарювання, необхідно перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись програмний РРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України (повідомлення за ф. № 20-ОПП).

Реєстрація програмного РРО здійснюється на підставі Заяви про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (J/F 1316604), що подається у електронній формі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків через Електронний кабінет (портальне рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (АРІ)) або засобами телекомунікацій.

Після включення програмного РРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий програмний РРО може використовуватись суб’єктом господарювання.

Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що будуть використовуватись для програмного РРО, суб’єкт господарювання повідомляє згідно з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261).

Чи необхідно реєструвати КОРО на ПРРО?

Чинним законодавством у сфері проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у готівковій та безготівковій формі не передбачено реєстрації та використання книги обліку розрахункових операцій на програмний реєстратор розрахункових операцій.

 

Чи зобов’язані СГ щоденно створювати (друкувати) на РРО та/або ПРРО фіскальні звітні чеки та забезпечувати їх зберігання?

Відповідно до п. 9 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані щоденно створювати у паперовій та/або електронній формі реєстраторами розрахункових операцій (далі – РРО) (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) або програмними РРО фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.

Читайте нас у соцмережах:

Instagram – ГУ ДПС у Львівській області (tax_service_lviv)

Telegram – ДПС у Львівській області (https://t.me/tax_service_Lviv)

Facebook: https://www.facebook.com/tax.lviv

YouTube – ДПС у Львівській області

(https://www.youtube.com/channel/ ДПС у Львівській області )

Cубсайт Територіальних органів ДПС у Львівській області: https://lv.tax.gov.ua/

Необхідність застосування РРО

РРО необхідно застосовувати при розрахунках:

• Готівкою

• Через POS-термінали із застосуванням ЄПЗ*

• Через ПТКС** небанківської установи (готівка та ЕПЗ)

• У дистанційній торгівлі з використанням реквізитів ЕПЗ, у тому числі розрахункові операції через системи LigPay, Portmone, iPay, Приват-24, Монобанк, Ощад24/7

*ЕПЗ – електронний платіжний засіб

**ПТКС – програмно-технічний комплекс самообслуговування

Щорічна деклараційна кампанія доходів громадян

З 1 січня 2022 року розпочалась щорічна кампанія декларування доходів громадян, за якою окремі категорії фізичних осіб зобов’язані подати річну податкову декларацію про майновий стан та доходи.

Граничні строки подання декларації:

- для підприємців, які здійснюють підприємницьку діяльність на загальній системі оподаткування, декларація подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного року, - до 09 лютого 2022року;
- для громадян, які зобов’язані згідно з Податковим кодексом подати  декларацію, і осіб, які проводять незалежну професійну діяльність, – до 01 травня 2022 року;

- для громадян, які мають право на податкову знижку – до  31.12.2022 року.

На офіційному вебпорталі ДПС  в Електронному кабінеті у розділі «ЕК для громадян» створено електронний сервіс «Декларація про майновий стан і доходи» - цей сервіс дає змогу заповнити декларацію та надіслати її до контролюючого органу в електронному вигляді з копіями первинних документів, зокрема, для отримання податкової знижки.

Детальну інформацію з питань декларування можна отримати на субсайті ГУ ДПС у Львівській області , а також в Центрі обслуговування платників ДПІ за місцем реєстрації платника.

Що потрібно знати про право на податкову знижку

Cколівська ДПС у Львівській області нагадує, що відповідно до норм чинного законодавства, платник податку може включити до податкової знижки фактично здійснені ним витрати у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів позашкільної освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Щоб скористатися правом на податкову знижку, платник податку має подати до контролюючих органів декларацію про майновий стан і доходи, а також відповідні підтверджуючі документами понесених витрат. Зокрема, це копія договору, що ідентифікує заклад освіти – надавача послуг і здобувача освіти – отримувача послуг (його законного представника) та/або юридична чи фізична особа, яка здійснює оплату.

Зверніть увагу, що у договорі про навчання повинно бути зазначено прізвище, ім’я та по батькові особи, яка буде безпосередньо навчатися (дитини).

Виходячи з цього, декларант не може скористатися правом на податкову знижку у разі відсутності договору з навчальним закладом.

Щодо узагальнюючої податкової консультації з питань обліку об’єктів оподаткування

Міністерством фінансів України наказом від 12.01.2022 № 7 затверджено Узагальнюючу податкову консультацію щодо окремих питань обліку платників податків.

Узагальнююча податкова консультація містить відповіді на окремі запитання платників податків з урахуванням особливостей їх діяльності, які пов’язані з реєстрацією та обліком об’єктів оподаткування, об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, та поданням повідомлення за формою № 20-ОПП.

Узагальнюючу податкову консультацію розміщено за посиланням https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/uzagalnyuyuchi-podatkovi-konsultatsii/77072.html.

 

Як отримати електронний підпис?

Зверніться до будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів і надайте заповнену реєстраційну форму, ваші паспортні дані та реєстраційний номер облікової картки платника податків. Повний перелік таких центрів — за посиланням https://czo.gov.ua/ca-registry.

Електронний ключ до підпису радимо зберігати на змінному носії.

Якщо ви звернетесь до Інформаційно-довідкового департаменту Державної податкової служби, Міністерства внутрішніх справ України, Приватбанку ви зможете отримати кваліфікований електронний підпис безкоштовно. Інші надавачі довірчих послуг оформлюють електронний підпис відповідно до власних тарифів.

Строк дії кваліфікованого електронного підпису складає 1-2 роки. Щоб продовжити його використання, ви можете просто поновити строк дії онлайн через веб-сайт надавача.

Скасування, блокування та поновлення

Скасування кваліфікованого сертифіката ключа є достроковим припиненням його чинності. Скасовані сертифікати ключів поновленню не підлягають!

Часом скасування кваліфікованого сертифіката вважається час зміни його статусу в реєстрі сертифікатів Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС.

 

Клієнт зобов’язаний невідкладно звернутися до Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС за скасуванням кваліфікованого сертифіката у разі:

• компрометації особистого ключа користувача (факт або обґрунтована підозра того, що особистий ключ став відомий іншим особам, втрата можливості подальшого використання особистого ключа із будь-яких обставин, зокрема, втрата або пошкодження носія ключової інформації тощо);

• зміни відомостей, зазначених у кваліфікованому сертифікаті;

• виявлення помилок у реквізитах кваліфікованого сертифіката тощо.

 

Скасування кваліфікованого сертифіката за електронним запитом

Скасування кваліфікованого сертифіката за електронним запитом не потребує оформлення паперових документів та відвідування відокремленого пункту реєстрації Кваліфікованого надавача ІДД ДПС.

Зазначена процедура здійснюється цілодобово за допомогою кваліфікованого засобу електронного підпису чи печатки«ІІТ Користувач ЦСК-1» та особистого ключа користувача.    

Процедуру cкасування власного кваліфікованого сертифіката за електронним запитом наведено в пп. 5.11. п.5 Настанови користувача «ІІТ Користувач ЦСК-1» та у «Відеоінструкції по скасуванню кваліфікованих сертифікатів за електронним запитом».

Інформування користувача про скасування здійснюються в режимі реального часу.

 

Скасування кваліфікованого сертифіката за заявою у письмовій формі

Письмова заява подається до Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС за встановленою формою.

Подання заяви на скасування кваліфікованого сертифіката здійснюється тільки протягом робочого дня Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС.

Додатково надається засвідчена власником копія* паспорта громадянина України або іншого документа, який унеможливлює виникнення будь-яких сумнівів щодо особи, відповідно до законодавства про Єдиний державний демографічний реєстр та про документи, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи.

Обробка такої заяви та інформування клієнта здійснюється протягом двох годин з моменту отримання заяви.

У разі подання заяви відповідальною особою державної установи, також надається відповідним чином засвідчена копія** наказу про призначення такої особи.

Документи, що були підставою для скасування кваліфікованого сертифіката, фіксуються та зберігаються в Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС.

*- відмітка про засвідчення копії документа складається зі слів «Згідно з оригіналом», особистого підпису, ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії.

**- відмітка про засвідчення копії документа складається зі слів «Згідно з оригіналом», назви посади співробітника відповідального за виготовлення, засвідчення та видавання копій, його особистого підпису, ініціалів та прізвища, дати засвідчення та скріплюється відбитком печатки (за наявності).

 

Скасування кваліфікованого сертифіката у телефонному режимі

Заява в усній формі подається клієнтом (підписувачем) до Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС засобами телефонного зв’язку за номером (044) 284-00-10, при цьому користувач повинен повідомити адміністратору реєстрації наступну інформацію:

• ідентифікаційні дані власника та серійний номер кваліфікованого сертифіката;

• ключову фразу голосової автентифікації.

Заява в усній формі приймається тільки у випадку позитивної автентифікації (збігу голосової фрази та ідентифікаційних даних користувача з інформацією в реєстрі сертифікатів).

 

Процедура блокування кваліфікованого сертифіката

Користувач має право за власним бажанням здійснити блокування кваліфікованого сертифіката. Під блокуванням кваліфікованого сертифіката розуміється тимчасове призупинення чинності кваліфікованого сертифіката строком до 30 календарних днів.

Після блокування кваліфікованого сертифіката, клієнт може протягом тридцяти календарних днів поновити строк чинності кваліфікованого сертифіката. Блокований кваліфікований сертифікат буде автоматично скасований Кваліфікованим надавачем ЕДП ІДД ДПС, якщо протягом зазначеного строку клієнт не поновить його чинність.

 

Блокування кваліфікованого сертифіката за електронним запитом

Блокування кваліфікованого сертифіката за електронним запитом не потребує оформлення паперових документів та відвідування відокремленого пункту реєстрації Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС.

Зазначена процедура здійснюється цілодобово за допомогою кваліфікованого засобу електронного підпису чи печатки«ІІТ Користувач ЦСК-1» та особистого ключа користувача.

Процедуру блокування власного кваліфікованого сертифіката за електронним запитом наведено в пп. 5.10. п.5 Настанови користувача «ІІТ Користувач ЦСК-1» та у «Відеоінструкції по блокуванню кваліфікованих сертифікатів за електронним запитом».

Інформування підписувача про блокування здійснюються в режимі реального часу.

 

Блокування кваліфікованого сертифіката за заявою у письмовій формі

Письмова заява подається до Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС за встановленою формою.

Подання заяви на блокування кваліфікованого сертифіката здійснюється тільки протягом робочого дня Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС.

Додатково надається засвідчена власником копія* паспорта громадянина України або іншого документа, який унеможливлює виникнення будь-яких сумнівів щодо особи, відповідно до законодавства про Єдиний державний демографічний реєстр та про документи, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи.

Обробка такої заяви та інформування клієнта здійснюється протягом двох годин з моменту отримання заяви.

У разі подання заяви відповідальною особою державної установи, також надається відповідним чином засвідчена копія** наказу про призначення такої особи.

Документи, що були підставою для блокування кваліфікованого сертифіката, фіксуються та зберігаються в Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС.

*- відмітка про засвідчення копії документа складається зі слів «Згідно з оригіналом», особистого підпису, ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії.

**- відмітка про засвідчення копії документа складається зі слів «Згідно з оригіналом», назви посади співробітника відповідального за виготовлення, засвідчення та видавання копій, його особистого підпису, ініціалів та прізвища, дати засвідчення та скріплюється відбитком печатки (за наявності).

 

Блокування кваліфікованого сертифіката у телефонному режимі

Заява в усній формі подається користувачем до Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС засобами телефонного зв'язку за номером (044) 284-00-10, при цьому користувач повинен повідомити адміністратору реєстрації наступну інформацію:

•ідентифікаційні дані власника та серійний номер кваліфікованого сертифіката;

•ключову фразу голосової автентифікації.

Заява в усній формі приймається тільки у випадку позитивної автентифікації (збігу голосової фрази та ідентифікаційних даних Користувача з інформацією в реєстрі Користувачів).

 

Процедура поновлення строку чинності кваліфікованого сертифіката

 

Поновлення строку чинності кваліфікованого сертифіката можливе лише для заблокованих кваліфікованих сертифікатів, термін блокування яких не скінчився.

Для здійснення поновлення строку чинності кваліфікованого сертифіката, заявник подає до Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС, письмову заяву встановленого зразка.

Подання заяви на поновлення сертифіката ключа здійснюється тільки протягом робочого дня Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС.

Додатково надається засвідчена власником копія паспорта громадянина України або іншого документа, який унеможливлює виникнення будь-яких сумнівів щодо особи, відповідно до законодавства про Єдиний державний демографічний реєстр та про документи, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи.

Обробка такої заяви та інформування користувача повинні бути здійснені протягом двох годин з моменту отримання заяви.

У разі подання заяви відповідальною особою державної установи, додатково надається відповідним чином засвідчена копія наказу про призначення такої особи.

Кваліфікований сертифікат, який заблоковано у зв’язку зі зміною відомостей зазначених у сертифікаті ключа повинен бути скасований та поновленню не підлягає.

Документи, що були підставою для поновлення кваліфікованого сертифіката, фіксуються та зберігаються в Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС.

Отримання електронних довірчих послуг РРО

1. Строк чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів становить не більше 2 (двох) років з моменту їх формування.

2. Відповідно до положень Регламенту Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС кваліфіковані сертифікати відкритих ключів надаються виключно в електронному вигляді шляхом їх розміщення на офіційному інформаційному ресурсі Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС ( www.acskidd.gov.ua) (далі – Сайт Надавача).

3. Згенерувати особисті ключі можливо безпосередньо у відокремлених пунктах реєстрації Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС (далі – ВПР).

Відповідно до абзацу третього пункту 7 Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 року № 749 "Про затвердження Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності" (зі змінами) генерація пари ключів (особистого та відкритого) здійснюється підписувачем-представником державної установи із використанням засобів кваліфікованого електронного підпису за його особистої присутності у кваліфікованого надавача, що обслуговує державну установу.

4. У зв’язку з тим, що в межах електронних довірчих послуг не передбачено надання послуг з копіювання, друку та заповнення реєстраційних карток, бланків та інших документів, продаж або безоплатне надання носіїв ключової інформації, генерація особистих ключів виконується на носії користувача (з'ємні флеш-носії, оптичні носії CD/DVD, захищені носії ключової інформації тощо). Слід зауважити, що кожен особистий ключ користувача повинен бути записаний на окремий носій інформації.

5. У разі отримання електронних довірчих послуг, до закінчення строку чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, слід скасувати діючі кваліфіковані сертифікати відкритих ключів. Докладніше

6. Програмне забезпечення для роботи з кваліфікованим електронним підписом ви можете завантажити ТУТ

7. Ідентифікація особи, яка звернулася до Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС, здійснюється за паспортом громадянина України, а за його відсутності паспортом громадянина іншої країни із нотаріально засвідченим перекладом на українську мову, відображенням паспорта громадянина України/ паспорта громадянина України для виїзду за кордон в застосунку "Дія", посвідкою на тимчасове/постійне проживання, посвідченням біженця або паспортом громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про постійне місце проживання в іноземній державі.

ПІДГОТОВКА ДОКУМЕНТІВ ТА РЕЄСТРАЦІЯ

Якщо ви ознайомились з Регламентом Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС та умовами Договору про надання електронних довірчих послуг та погоджуєтесь з порядком надання зазначених послуг, наступна інформація допоможе вам правильно підготувати необхідні документи.

Для завантаження форм реєстраційних документів та зразків їх заповнення, перегляду переліку документів, необхідних для реєстрації, з наведеного нижче переліку оберіть відповідну вам категорію та перейдіть за посиланням:

електронна печатка для РРО (Юридична особа)

електронна печатка для РРО (Фізична особа)

юридична особа

філії та представництва юридичної особи

фізична особа

іноземні представництва

органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності

договір про спільну діяльність/договір управління майном/угода про розподіл продукції

технологічні сертифікати

Якщо ви заповнили реєстраційні заяви, зібрали необхідні документи для реєстрації та отримання електронних довірчих послуг зверніться до будь-якого представництва Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС за вказаною на офіційному інформаційному ресурсі адресою.

В разі виникнення питань стосовно вищенаведеної інформації ви можете надіслати їх на електронну поштову скриньку inform@acskidd.gov.ua, зателефонувати до Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС за номером (044) 284-00-10 або звернутись до представництва у вашому регіоні.