Пам`ятка про права споживачів: що варто знати
Дата: 05.02.2019 11:36
Кількість переглядів: 2960
В рамках проекту «Я МАЮ ПРАВО!» продовжуємо ознайомлювати з правами громадян. На сьогодні говоримо про те, які права має споживач та як людині їх захистити.
ПРАВА ЯКІ МАЄ СПОЖИВАЧ, КОЛИ ПРИДБАВАЄ ТОВАР:
- на належну якість продукції;
- на належне обслуговування;
- на безпечність продукції;
- на відшкодування майнової, моральної шкоди, яка завдана через недоліки придбаного товару;
- на необхідну доступну, своєчасну та достовірну про товар та його виробника.
ОБОВ`ЯЗКИ ПРОДАВЦЯ:
- надавати детальну інформацію про товар, термін його придатності, властивості товару, порядок гарантійного обслуговування товару;
- видавати споживачу розрахунковий документ(встановленої форми), який підтверджує факт купівлі із позначкою про дату продажу та гарантійний документ.
ПРАВО НА ПОВЕРНЕННЯ ТОВАРУ ДО МАГАЗИНУ:
- якщо товаром не користувались, а початковий вигляд товару збережено, протягом 14 днів після дня купівлі можна подати письмову вимогу про бажання повернути чи обміняти товар разом з розрахунковим документом, який підтверджує факт купівлі товару.
ТОВАРИ, ЯКІ НЕ ПІДЛЯГАЮТЬ ОБМІНУ АБО ПОВЕРНЕННЮ:
- лікарські препарати;
- предмети гігієни;
- парфюмерно-косметичні та ювелірні вироби;
- тканини, білизна, панчішно-шкарпеткові вироби, рукавички;
- товари для немовлят та дитячі іграшки.
ПРАВА СПОЖИВАЧА ЩОДО ЗАХИСТУ ПРАВ ПРИ ЇХ ПОРУШЕННІ:
- вимагати у продавця відновлення порушеного права;
- подати скаргу до відповідного територіального підрозділу Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та прав споживачів;
- звернутись до суду за місцем проживання,заподіяння шкоди чи виконання договору.
ПАМ`ЯТКА: Ваші права-ваша зброя. Знаючи їх, знатимете як відновити порушене право!
« повернутися до розділу «Рекомендації міністра юстиції, БПД та державної фіскальної служби»