Оформляємо право власності на земельну ділянку.
Оформляємо право власності на земельну ділянку.
Ми продовжуємо співпрацю зі Стрийським місцевим центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Сьогодні наша гостя Віра Андрейків фахівець Сколівського бюро правової допомоги цього центру говоритиме про процедуру оформлення права власності на земельну ділянку.
Пані Віро, скажіть будь ласка, чому саме на цю тему сьогодні консультація?
На практиці нам доводилося часто зустрічатися із такими випадками, коли особа, отримавши рішення місцевої ради щодо відведення земельної ділянки, вважала, що ця ділянка уже перебуває у її приватній власності. А через кілька років виявлялося, що уже є інший власник цієї земельної ділянки, який має усі документи, що засвідчують його право власності. Зважаючи на це, а також й тому, аби застерегти наших читачів від різних помилок, ми підготували цю консультацію.
Що ж треба зробити, аби оформити право власності на земельну ділянку?
Процедура оформлення права власності на земельну ділянку передбачає кілька етапів, який випливають один з одного. Спочатку необхідно звернутися до органу місцевого самоврядування із заявою про виділення земельної ділянки із зазначенням цільового призначення та орієнтованими розмірами . До заяви слід додати графічні матеріали на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки. Графічні матеріали можна видрукувати самостійно із сайту Публічна кадастрова карта України: https://map.land.gov.ua/kadastrova-karta.
Строк розгляду заяви становить 1 місяць.
Документ, який отримаєте - рішення органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
По-друге, потрібно звернутися до землевпорядної організації для розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Перелік таких організацій є на сайті Держгеокадастру в рубриці : «Напрями діяльності», розділ «Сертифікація» (https://land.gov.ua/icat/sertyfikatsiia/). Зазначаю, що разом із пакетом необхідних документів для укладення угоди із землевпорядною організацією треба подати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Строк виконання: повинен бути таким як зазначено в укладеній угоді із землевпорядною організацією, але не може перевищувати 6 місяців.
Документ, який отримаєте - Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Наступний крок - погодження проекту землеустрою земельної ділянки з територіальним органом Держгеокадастру в районі. Для цього потрібно подати оригінал проекту землеустрою та копія.проекту землеустрою.
Строк виконання 10 робочих днів
Документ, який отримаєте - висновок про погодження проекту землеустрою.
Четвертий етап – реєстрація земельної ділянки. Для цього потрібно звернутися до Державного кадастрового реєстратора із заявою про державну реєстрацію земельної ділянки (за відповідною формою), надавши також й оригінал документації із землеустрою.
Строк виконання-14 календарних днів.
Документ, який отримаєте - Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
Далі проект землеустрою повинен бути затверджений. Такими повноваженнями, зокрема, наділені органи місцевого самоврядування (міські, сільські, селищні, районні ради) обласні державні адміністрації, головне управління Держгеокадастру у відповідній області. До переліку документів, які необхідно подати для затвердження проекту землеустрою, зокрема, входять: погоджений проект землеустрою, позитивний висновок державної експертизи землевпорядної документації.
Строк виконання-14 календарних днів
Документ, який отримаєте - рішення про затвердження проекту землеустрою та надання земельної ділянки у власність.
І останній етап - реєстрація права власності на земельну ділянку. Для цього слід звернутися у центр (відділ) з питань надання адміністративних послуг, який діє при ОТГ або при районній державній адміністрації, та заповнити заяву встановленої форми, маючи із собою:
- документ, що посвідчує особу;
- засвідчену копію рішення про безоплатну передачу земельної ділянки;
витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку;
- документ, що підтверджує внесення плати за державну реєстрацію права
власності на нерухоме майно - в розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб, ( станом 01.01.2020 року прожитковий мінімум для працездатних осіб становить 2102,00 грн), отже сума до оплати 210 грн 00 коп. Звертаю увагу, що уже у липні цього року прожитковий мінімум буде збільшений. Звертаю увагу, що послугу реєстрації права власності на земельну ділянку також надає нотаріус.
Строк розгляду: до 5 робочих днів.
Документ, який отримаєте – інформаційна довідка Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
І на завершення, пані Віро, скажіть будь ласка, де прописаний цей алгоритм оформлення права власності на земельну ділянку?
Земельні відносини врегульовані, зокрема, такими нормативно – правовими актами:
- Земельний кодекс України;
- Закон України "Про землеустрій";
- Закон України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»;
- Закон України "Про Державний земельний кадастр";
- Постанова Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру";
- Постанова Кабінет Міністрів України від 04 березня 2004 року № 266"Про затвердження Типового договору про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки".
Тому відповідь на Ваше питання ми з Вами шукали у цих нормативно -правових актах.
Ми і надалі продовжимо наші консультації у сфері земельного законодавства. А наразі нагадуємо, що консультація надана у рамках Програми «Прискорення приватних інвестицій у сільське господарство України».
Разом з тим, інформуємо, що для отримання: правової інформації; консультацій і роз'яснень з правових питань; послуги зі складення заяви, скарги та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру); звертайтесь у зручний для Вас спосіб:
*зателефонувавши: 066 682 52 40 (Сколівське бюро правової допомоги)
* надіславши запит в месенджер нашої фейсбук сторінки:
https://www.facebook.com/Stryi.Legalaid.UA/
*надіславши листа на адресу електронної пошти:
е-mail skole@legalaid.lviv.ua (Сколівське бюро правової допомоги)
skype: Сколівське бюро правової допомоги
*залишити своє звернення у скриньці для звернень громадян
Бюро правової допомоги знаходиться за адресою: м. Сколе, вул. Чайківського, 6
Ви можете також скористатися:
*довідково-інформаційною платформою правових консультацій «wikilegalaid»
https://wiki.legalaid.gov.ua/index.php
*зателефонувавши на гарячу лінію: 0800 21 31 03