ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
Славська селищна рада Стрийського району Львівської області
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля
- суб’єкт господарювання - назва (прізвище, ім’я, по батькові), юридична адреса (адреса реєстрації), контактний номер телефону
Славська селищна рада Стрийського району Львівської області, 82600, вул. Івасюка, 24, смт. Славське, тел. +380(32)-514-21-62
Планована діяльність – “Берегоукріплювальні роботи на річці Опір по вул. І. Франка для захисту від шкідливої дії вод території та об’єктів на території Славської селищної ради” (нове будівництво).
Мета проекту – захист від шкідливої дії вод річки Опір території та об’єктів на території Славської територіальної громади (смт. Славсько).
Проектом передбачено виконання наступних робіт:
- виконання культуртехнічних робіт ділянці русло-регулюючих робіт по руслу річки Опір із захороненням відходів деревини за проектною підпірною стінкою;
- русло-регулюючі роботи по відновленню старого русла р. Опір з врахуванням меж приватних земельних ділянок з умови дотримування прибережної захисної смуги шириною 25 м вздовж меженного рівня р. Опір;
- берегоукріплювальні роботи по будівництву поздовжнього кріплення довжиною 538 м вздовж лівого берега та 566 м вздовж правого берега (підпірна стінка з двох…п’яти рядів каркасних габіонних ящиків розміром 3х1х0,5м заповнених бутовим камінням і встановленими з уступом 0,5м в сторону берега).
Технічна альтернатива 1. «Нульовий сценарій». Відмова від реалізації проектних рішень – відхилена, оскільки метою проекту є захист від шкідливої дії вод річки Опір території та об’єктів на території Славської територіальної громади (смт. Славсько).
На ділянці проектування відбувається ерозія берегів, складених ґрунтами, що розмиваються при проходженні паводків. Це загрожує руйнуванням будівель розташованих безпосередньо на берегах річки.
На деяких ділянках берег має низькі відмітки, параметри русла недостатні для пропуску паводкових витрат і відбувається вихід води на заплаву із підтопленням вулиць селища Славсько, території парку та будівель.
Проведення заходів із захисту селища Славсько від шкідливої дії вод річки Опір на території Славської територіальної громади Стрийського району Львівської області зменшить загрозу руйнування будівель та садиб селища Славсько, покращить екологічний стан прибережної смуги.
Відповідно, відмова від реалізації планованої діяльності передбачатиме загрозу руйнування будівель та садиб селища, погіршення екологічного стану прибережної смуги.
Технічна альтернатива 2. Встановлення підпірної стінки негабаритом або підпірної стінки із монолітного залізобетону. Таке рішення значно підвищує вартість робіт. У зв’язку з обмеженими фінансовими ресурсами вважаємо недоцільним її виконання.
Ділянка планованої діяльності розташована в центральній частині селища Славсько Стрийського району Львівської області від злиття річок Опір та Славська і вище по течії річки Опір на довжині 660 м.
Територіальна альтернатива не розглядається оскільки планована діяльність має на меті виконання заходів із захисту від шкідливої дії вод річки Опір на території Славської селищної ради.
- соціально-економічний вплив планованої діяльності
Планована діяльність, а саме “Берегоукріплювальні роботи на річці Опір по вул. І. Франка для захисту від шкідливої дії вод території та об’єктів на території Славської селищної ради” (нове будівництво) покращить умови проходження паводків, дасть можливість припинити ерозію, зберегти земельний фонд і захистити житлові та промислові будівлі від руйнування. Соціально-економічним наслідком реалізації проекту є поліпшення умов проживання населення.
- загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)
Планована діяльність – “Берегоукріплювальні роботи на річці Опір по вул. І. Франка для захисту від шкідливої дії вод території та об’єктів на території Славської селищної ради” (нове будівництво).
Проектом передбачено:
- виконання культуртехнічних робіт в руслі та прибережній смузі р. Опір на ділянці виконання робіт – зрізка чагарнику та дерев із захороненням відходів деревини за проектною підпірною стінкою;
- русло-регулюючі роботи з умови виїмки ґрунту під підпірні стінки берегоукріплення з частковим поширенням та поглибленням русла р. Опір на ділянці виконання берегоукріплювальних робіт. Проектом передбачено в місцях, де відсутні будівлі часткове поширення русла р.Опір. Параметри русла прийняті існуючі з невеликим поширення в місцях де це можливо. Ширина русла по дну 7,5…11,6м; закладання укосу підпірної стінки 1:1,0; вище 1 : 1,25. Ухил річки зберігається природний 0,0033…0,0063.
- берегоукріплювальні роботи по будівництву поздовжнього кріплення довжиною 538 м вздовж лівого берега та 566 м вздовж правого берега (підпірна стінка з двох-п’яти рядів каркасних габіонних ящиків розміром 3х1х0,5м заповнених бутовим камінням і встановленими з уступом 0,5м в сторону берега). Підошвою підпірної стінки є габіонні матраци Рено розміром 3х2х0,23м, заповнені бутовим камінням, що встановлюються поверху призми шириною поверху 1,5м і висотою 1,0м із закладанням мокрого укосу 1:1,0. Упорна призма поздовжнього кріплення відсипається з негабаритного каменю масою більше 0,3т. За підпірною стінкою виконується пошарова засипка місцевим ґрунтом від розчистки русла річки. Для досягнення більшої щільності кріплення із негабаритного каменю дозволяється використовувати до 30% каменю менших розмірів та розклинцювання місцевим гравійно-гальковим ґрунтом. Сполучення кріпленої та некріпленої ділянок лівого берега виконується призмами із негабаритного каменю.
Вище підпірної стінки передбачено кріплення георешіткою ГР-30 / 10 із засипкою комірок місцевим гравійно-гальковим ґрунтом.
Сполучення кріпленої та некріпленої ділянок берега виконується заведенням призми із негабаритного каменю у берег на глибину до 2-х метрів.
Обсяги робіт |
||
1. |
Земляні роботи, тис.м3 |
9,590 |
2. |
Зрізка кущів, м2 |
1900 |
3. |
Зрізка та корчування дерев та пеньків, шт |
470 |
4. |
Негабаритний камінь, м3 |
585 |
5. |
Кріплення габіонними матрацами «Рено» розміром 3х2х0,23м, заповненими бутовим камінням, м3 |
71,76 |
6. |
Кріплення каркасними габіонами розміром 3х1х0,5м, заповненими бутовим камінням, м3 |
156 |
7. |
Посадка верби, шт. |
450 |
Проведення заходів із запобігання виникнення надзвичайної ситуації техногенного характеру по захисту селища Славсько від шкідливої дії вод річки Опір на території Славської територіальної громади Стрийського району Львівської області не передбачає екологічних обмежень та негативного впливу на компоненти довкілля.
“Берегоукріплювальні роботи на річці Опір по вул. І. Франка для захисту від шкідливої дії вод території та об’єктів на території Славської селищної ради” (нове будівництво) планується проводити, зважаючи на те, що русло річки Опір звивисте, деформується, шириною в межень 5 - 10м, глибиною 0,3 -0,5м. Береги круті, висотою 1,6 - 4,5м, зарослі травою, верболозом, деревами.
Річка Опір має значний поздовжній ухил, відповідно швидкість води, особливо під час паводків, велика, що призводить до руйнування берегів.
На ділянці проектування відбувається ерозія берегів, складених ґрунтами, що розмиваються при проходженні паводків. Це загрожує руйнуванням будівель розташованих безпосередньо на берегах річки.
На деяких ділянках берег має низькі відмітки, параметри русла недостатні для пропуску паводкових витрат і відбувається вихід води на заплаву із підтопленням вулиць селища Славсько, території парку та будівель.
Технічна альтернатива 1. «Нульовий сценарій» – відмова від реалізації проектних рішень. Відхилена, оскільки матиме ряд негативних екологічних та соціально-економічних наслідків. Зокрема відмова від реалізації планованої діяльності передбачатиме загрозу руйнування будівель та садиб селища, погіршення екологічного стану прибережної смуги.
Технічна альтернатива 2 не розглядається.
Територіальні альтернативи планованої діяльності не доцільні.
Еколого-інженерна підготовка планованої діяльності передбачає опрацювання матеріалів польових обстежень, планово-топографічної основи для проектування (зйомка М 1:1000), наданої замовником, інженерно-геологічних та гідрологічних архівних даних інституту Львівдіпроводгосп, Басейнового управління водних ресурсів річок Західного Бугу та Сяну, виготовлення проектної документації; розроблення звіту з оцінки впливу на навколишнє середовище.
Інженерний захист території від водної ерозії – це комплекс гідротехнічних споруд та інженерно-технічних заходів для забезпечення нормальних умов життєдіяльності населення, збереження земельного фонду.
В природних умовах на даних ділянках ріки Опір проходить інтенсивний процес розмиву берегів.
Будівництво захисних споруд та розчистка русла покращить умови проходження паводків, дасть можливість припинити ерозію, зберегти земельний фонд і захистити житлові та промислові будівлі від руйнування.
При використанні земель під берегозахисні споруди враховані основи земельного законодавства України і проектні рішення прийняті в межах існуючої прибережної смуги.
Передбачені проектом заходи з використанням таких будівельних матеріалів як камінь, негативно не впливатимуть на сучасний стан ландшафту та рослинного світу.
Проект організації будівництва розроблений з умов виконання робіт в липні-листопаді місяці, тому умови нересту залишаються природними.
Для технічної альтернативи 1 «Нульовий сценарій» – відмова від реалізації проектних рішень – не розглядається.
Для технічної альтернативи 2 – будь-яка еколого-інженерна підготовка спрямована на протипаводковий захист садиб населеного пункту та сільськогосподарських угідь.
Територіальних альтернатив планованої діяльності немає.
Планована діяльність – “Берегоукріплювальні роботи на річці Опір по вул. І. Франка для захисту від шкідливої дії вод території та об’єктів на території Славської селищної ради” (нове будівництво) має за мету захист від шкідливої дії вод річки Опір території та об’єктів на території Славської територіальної громади (смт. Славсько).
Негативний вплив планованої діяльності – незначний та буде відбуватися лише під час будівництва та припиниться разом із завершенням робіт. Сфера впливу планованої діяльності – локальна і охоплює територію по вул. І. Франка Славської селищної ради.
Негативні впливи проектованої діяльності незначні і лише на період будівництва, які припиняться із завершенням робіт. Зокрема можливе:
- забруднення приземного шару атмосферного повітря шкідливими речовинами здійснюватиметься двигунами внутрішнього згоряння будівельних машин та механізмів (діоксид азоту, оксид вуглецю, діоксид сірки, та інші);
- забруднення ґрунту та підземних вод нафтопродуктами та завислими речовинами з транспорту, що пересувається (в тому числі в’їзд-виїзд) по території будівництва;
- утворення та накопичення будівельних, господарсько-побутових відходів.
Виконання запроектованих заходів позитивно вплине на навколишнє середовище.
Після виконання планованих робіт спостерігатиметься позитивний вплив на навколишнє середовище, мікроклімат та стан ґрунтів, оскільки ліквідується затоплення і заболочення місцевості.
Передбачені проектом заходи з використанням таких будівельних матеріалів як камінь, негативно не впливатимуть на сучасний стан ландшафту та рослинного світу.
Проект організації будівництва розроблений з умов виконання робіт в липні-листопаді місяці, тому умови нересту залишаються природними.
Планована діяльність не передбачає проведення робіт на об’єктах природно-заповідного фонду.
Можливість виникнення надзвичайних екологічних ситуацій виключена.
Передбачається позитивний вплив на соціально-економічне середовище, оскільки планована діяльність зменшить загрозу руйнування будівель та садиб селища Славсько, покращить екологічний стан прибережної смуги та умови проживання населення.
- належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля
Планована діяльність належить до другої категорії видів планованої діяльності згідно пункту 10 частини 3 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» (проведення робіт з розчищення і днопоглиблення русла та дна річок, берегоукріплення, зміни і стабілізації стану русел річок).
Планована діяльність відновлення аварійної ділянки правобережної дамби по об’єкту “Берегоукріплювальні роботи на річці Опір по вул. І. Франка для захисту від шкідливої дії вод території та об’єктів на території Славської селищної ради” (нове будівництво) матиме позитивний, проте локальний вплив на стан довкілля. Підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля немає.
- планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД у відповідності із ст. 6 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:
- підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
- проведення громадського обговорення планованої діяльності;
- аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
- надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
- врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
- проведення та процедуру громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу планованої діяльності на довкілля
Впродовж 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть унікальний реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень та пропозицій. У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені відповідно до статті 6 Закону України „Про
оцінку впливу на довкілля” у Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
- вид рішення про провадження планованої діяльності, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, та орган, до повноважень якого належить прийняття цього рішення
Відповідно до чинного законодавства рішенням про провадження планованої діяльності буде дозвіл на виконання будівельних робіт, що видається Державною архітектурно-будівельною інспекцією України (ДАБІ України) та Висновок з оцінки впливу на довкілля, що видається Департаментом екології та природніх ресурсів ЛОДА.
- найменування уповноваженого територіального органу, до якого подається повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, та якому надсилаються зауваження та пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до: Департаменту екології та природних ресурсів Львівської облдержадміністрації, 79026, м. Львів, вул. Стрийська, 98, тел./факс (032) 238-73-83, envir@loda.gov.ua